sâmbătă, 29 mai 2010

Zi de week-end fara griji



Nu am reusit sa ma mai culc, asa cum imi propusesem de dimineata. Asa ca am facut un pic de ordine prin casa, iar apoi, prinzand un moment in care se oprise ploaia, am plecat la supermarket. Dupa discutia de azi cu Ana, aveam pofta sa fac o ciorba. Ea mi-a recomandat una usoara si racoritoare, de legume, care sa se manance cu iaurt. Dar Ana, sa ne racorim avem noi nevoie? Nu ne-am racorit destul cu atata ploaie?! Asa ca am ales sa fac in premiera ciorba de pui a la grec. Nu stiu daca exista vreo reteta exacta pentru ea, ca vorba aceea, cate bucatarese atatea retete. Asa ca m-am inspirat si eu de ici de colo, si apoi cu putina improvizatie, iata ce a iesit:





Reteta mea suna cam asa:


Ingrediente:
700 g de pulpe superioare dezosate
1 ceapa
3 morcovi maricei
2 cartofi
1 pastarnac
100 g orez
300 ml lapte
300 g smantana
3 galbenusuri de ou
zeama de la o lamaie
patrunjel – cat mai mult
sare, piper


Mod de preparare:
Am taiat carnea marunt si am pus-o la fiert cu ceapa intreaga. Dupa ce a fiert cam 15 minute, am adaugat morcovii dati prin razatoare, pastarnacul taiat maruntel, cartofii taiati cubulete micute si orezul.
Le-am lasat sa fiarba (nu stiu exact cat – timp in care l-am tuns pe SO), iar spre sfarsit am scos ceapa si am aruncat-o. Am adaugat zeama de lamaie.
Amestecul de galbenusuri cu smantana si lapte, in care am pus zeama fierbinte de ciorba, l-am pus cu grija cand ciorba nu clocotea, ca cica altfel se strica (nu stiu cum, probabil se branzeste, bine ca nu mi s-a intamplat).
Adaugam patrunjelul, o mai lasam sa dea in clocot de cateva ori, si asta e tot.
A iesit o nebunie de ciorba, super bunuta. Sper ca v-am facut destula pofta cat sa o incercati, pentru ca merita!

Un comentariu:

  1. eu ti-am recomandat ceva low-calorie, ca tot va vaitati de kg in plus, dar vad ca nu va dati la o parte de la prajituri si grasimutze!bravo!

    RăspundețiȘtergere