sâmbătă, 29 mai 2010

Prajitura Mississippi



V-am zis ca am doua carti de gatit primite de ziua mea? Sunt numai cu dulciuri, toate cu poze, numai una si una. Aici am gasit reteta asta care imi face de multa vreme cu ochiul.


Ingrediente:
Blat:
- 225 g faina
- 2 linguri de cacao
- 150 g unt
- 2 linguri zahar
- (1-2 linguri de apa rece daca este nevoie)

Umplutura:
- 175 g unt
- 350 g zahar farin
- 4 oua usor batute
- 4 linguri cacao
- 150 g ciocolata neagra
- 250 ml smantana de gatit

Decor:
- 250 ml frisca
- ciocolata rasa


Mod de preparare:
Pentru blat, se amesteca toate ingredientele. Eu am pus exact cantitatile din reteta si nu a fost nevoie sa adaug apa. Compozitia omogenizata se da 15 minute la frigider, iar apoi se imbraca cu ea fundul si peretii unei forme de placinta (23 cm), dupa ce am pus o foaie de copt in prealabil in forma. Se coace la 190 de grade timp de 15 minute. Se scoate apoi foaia de copt, si se mai coace blatul inca 10 minute tot la 190 de grade.
Pentru umplutura se amesteca toate ingredientele, untul si ciocolata topite. Eu nu am tinut cont ca ouale se bat doar putin, le-am bagat la robot si s-au umflat cam tare, astfel incat nu mi-a incaput toata umplutura in forma de placinta.
Se pune umplutura peste blat si se da la cuptor la 160 de grade pentru 45 de minute.
Cand se scoate, se lasa sa se raceasca, apoi se pune frisca batuta peste, iar pe frisca ciocolata rasa. Se da la rece pana la servire.
Pentru ca eu de-abia am scos-o din cuptor, poza si evaluarea rezultatului vor veni mai tarziu.

Un comentariu: