joi, 6 mai 2010

Hai la fasole, neamule!



E…la postul asta chiar astept reply-uri. Intrebarea e: ce feluri de mancare sunt tipice romanesti? Eu am primit intrebarea asta destul de des in ultima vreme…si oarecum nu prea stiu ce sa raspund. Sa nu imi ziceti sa sarmalele, ca astea sunt turcesti toata ziua. Mamaliga, nici ea nu ne reprezinta…italienii o mananca si goala. Data trecuta cand am fost nevoita sa gatesc ceva romanesc am facut varza a la Cluj. Am facut cantitate mare si a durat o vesnicie.
Maine se sarbatoreste ziua Europei la ECDC si angajatii organizeaza diverse activitati reprezentative tarilor din care vin, muzica, dans, etc. si mancare traditionala. Ca si data trecuta, mi-am stors mintile, am rascolit internetul de la cap la coada, mai ales ca vineri fiind, nici timp prea mult nu aveam de gatit. Am intrebat si eu altii ce mai gatesc: salata de vinete, ghiudem (ha ha…numai gatit nu e asta), au cumparat piftie, toba si lebar de la magazinul polonez (trisorii!!!) si mai multe aflam maine, ca SO nu isi mai aminteste. Eu m-am incumetat si am facut FASOLE BATUTA! Cred ca are sanse sa fie romaneasca. Sa fiu sigura ca nu iese prea putina…am cumparat 2 cutii de fasole, si mai aveam o jumatate de punga acasa…asa ca am facut din vreo aproape 1,5 kg e fasole. Cine stie, isi poate imagina cata a iesit: vreo 2 caserole din setul de la IKEA (cele mai mari, evident). Cu usturoi si ceapa prajita: sanatate curata!
Chiar am fost in pana de idei. Mai aveam variante gen tochitura, MBS (:D), dar ar fi fost greu de incalzit, servit, dat fiind ca o sa fie bufet (suedez, evident).
Asa ca astept de la voi alte variante, ca daca acum am scapat – chiar usurel as zice – sunt sigura ca va mai fi o data viitoare cand iar nu voi stii ce feluri de mancare sunt tipice romanesti.

Un comentariu:

  1. Cred ca ai facut o alegere perfecta! Nici nu-mi vine in minte ceva mai interesant. Sunt sigura ca o sa aiba mare succes. Mai ales, ca majoritatea cred ca o sa aiba carnuri si atunci sunt cu atat mai binevenite legumele. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere