duminică, 23 mai 2010

Sfarsit de... sfarsit de saptamana



Am asteptat pana la ora 1 sa vina proprietara sa isi ia florile. Spusese ca vine la 10. La 1, inainte sa plecam la supermarket, i-am batut la usa, sa vedem ce planuri are. A ramas sa vina la 4 sa ia florile, in conditiile in care la 6 vroiau sa plece din Stockholm. Bine ca ne-am vazut de treburi (am fost la supermarket, am gatit), ca tanti a aparut de-abia la 6 fara 20. Si este aproape 10 si ei inca se mai aud prin camera de alaturi.
Am gatit wok azi: muschi de porc taiat fasiute mici (800 g), cu 2 ardei rosii taiati fideluta, cu 2 cepe rosii feliute, 2 morcovi mari (zice reteta, eu am avut baby carrots si am pus mai multi) taiati rondele, un praz taiat rondele, si noodles - 300 g (paste asiatice). Am mai folosit ulei de masline, sos de soia, sos dulce de chilli si sucul stors de la 2 portocale. A iesit bunut, dar experimente cu mancare tailandeza vor mai urma.
Wok-ul de azi:

Ca e duminica, am facut si un desert (dezmat). Dupa ce am incercat saptamana asta reteta de cornuri cu unt dintr-una din cartile primite de ziua mea, azi am experimentat o tarta cu banana super simpla. Nu am urmat intru totul reteta, ca nu am gasit lapte condensat la supermarket, asa ca am improvizat. 150 g biscuiti digestivi maruntiti, amestecati cu 25 g alune de padure macinate, 25 g migdale macinate (traiasca cantarul de bucatarie!) si 85 g unt topit. Se face o compozitie cu care acoperim peretii si fundul formei de placinta de 23 cm. Se baga la cuptor pentru 10-12 min la 180 de grade. 4 banane bine coapte se taie rondele si se amesteca cu zeama de la o jumatate de lamaie si o lingura de esenta de vanilie. Pana acum, am facut ce scria in reteta. De acum incepe improvizatia. Peste compozitia de la cuptor (cea cu biscuitii), cand s-a racit, am pus niste crema de vanilie (cumparata), apoi am pus compozitia cu bananele de mai sus, am ras niste ciocolata amaruie peste, si am pus 250 g de un soi de frisca de vanilie. A iesit foarte racoritoare, perfecta pentru vara, desi nu chiar low-calorie. Toata operatiunea a durat vreo 30 de minute. O sa pun si reteta cu lapte condensat dupa ce o testez.
Banoffee (asa se numeste reteta):

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu