sâmbătă, 13 noiembrie 2010

Totul este posibil!



Dintotdeauna am fugit de foietajele alea care se desprind foite-foite. Am fugit sa le fac bineinteles, nu sa le mananc. Si asta pentru ca asa auzisem eu, ca sunt foarte complicate, trebuie sa se impacheteze de mii de ori si sa se tina in frigider cu orele. Adevarul insa nu e asa de crunt. Si asta am descoperit de curand, cand saptamana trecuta, avand niste branza foarte buna, dar care fiind si multa risca sa ramana nemancata, am decis sa fac merdenele. Imi era de multa vreme pofta, iar suedezii nu au nimic asemanator.

Asa ca, mi-am luat inima in dinti si am facut urmatoarea reteta de foietaj:
250 g faina
150 ml apa
100 g unt
½ lingurita otet

Metoda este simpla: se amesteca apa, faina si otetul si se face un aluat care se imparte in 6 parti egale. Se intinde fiecare parte cat mai bine posibil, se unge cu unt (la temperatura camerei) si se impacheteaza. Se dau la frigider pentru o ora. Se scot apoi se intinde fiecare, se pune umplutura si se impacheteaza. Pentru umplutura eu am folosit doar branza rasa.
Au iesit mai bune decat toate merdenelele din comert!
Reteta am luat-o de aici, un blog plin de retete interesante.
La linkul de mai sus gasiti si metodele de impachetare. Floare la ureche!
Si asa ne-am facut noi pofta de merdenele…
Aseara, cand ma uitam la un film am poftit la eclere… asa ca primul lucru de dimineata (ca tot m-am trezit devreme) a fost sa fac eclere. Si aici se presupunea ca e o intreaga stiinta si de fapt s-a dovedit a fi mult mai usor!

Am ales reteta cea mai promitatoare de pe internet:
1 cana de apa
½ cana ulei
1 cana faina
4 oua.

Metoda: se fierb apa si uleiul, se iau de pe foc si se adauga faina.Dupa ce se mai raceste compozitia de mai sus, se incorporeaza ouale. Se spriteaza in tava pe hartie de copt si se coc la foc tare, timp in care nu se deschide cuptorul (sa nu se lase).
Umplute cu crema de vanilie si glazurate bine: delicioase!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu