luni, 15 noiembrie 2010

Lasagna



Nu am mai facut niciodata, desi aveam in plan de multa vreme. Nu stiu de ce am amanat atat! Ieri, in lipsa de idei pentru pachetele, am realizat ca aveam toate ingredientele pentru lasagna. Aveam chef sa fac ceva nou, asa ca nu am mai stat pe ganduri.

Ingrediente:
- 1 pachet foi lasagna
- 300 g cascaval (merge orice: parmezan, mozzarella, cascaval…eu am pus 200 g mozzarella rasa si 100 g cascaval)

- 500 g carne tocata
- 2 cepe
- 2 morcovi
- ½ telina (a mea a fost maricica)
- 1 ardei (gogosar)
- 500 g suc de rosii
- 400 g rosii tocate
- Condimente: piper, nucsoara, busuioc, cimbru, oregano

- 25 g unt
- 3 linguri faina
- 500 ml lapte

Metoda de preparare:
Sosul de carne: Se amesteca carnea tocata cu rosiile tocate, cu sucul de rosii, ardeiul taiat,ceapa taiata, telina si morcovii dati prin razatoarea fina si toate condimentele. Se pun la fiert timp de o ora.
Sosul Bechamel: Se topeste untul si se amesteca cu faina. Se toarna laptele si se lasa pe foc sa se ingroase, amestecand in continuu.
Foile de lasagna se fierb in apa cu ulei si sare (sa nu se lipeasca), conform instructiunilor de pe cutie.
Se unge o tava cu unt si se pune un strat de foi. Peste foi se pune sos Bechamel, apoi sos de carne si apoi presaram cascaval ras. Repetam operatiunea pana le terminam. Eu am avut 5 straturi de foi, deci 4 straturi de umplutura. Peste foile de deasupra se presara cascaval. Se da la cuptor pentru o ora.
Eu am avut mari probleme cu foile, care s-au lipit in ultimul hal. Nu stiu daca toate se lipesc, sau doar am avut eu unele proaste… Pana la urma am scos 5 straturi din ele, si nici nu s-a cunoscut.
Nu am crezut niciodata ca o sa pun nucsoara in mancare de bunavoie si nesilita de nimeni, dar trebuie sa recunosc ca s-a potrivit f bine. Cand m-am angajat, in prima zi, firma a cumparat prajituri pentru fika (pauza de cafea) – asa fac cu fiecare nou venit, nu va ganditi ca am fost eu mai speciala. Eu am nimerit o prajitura cu extrem de multa nucsoara. Am luat o felie mica, dar a fost suficienta sa ma chinui toata pauza de cafea sa o mananc…ca deh…nu puteam sa o scuip. Asa ca am ramas cu traume si nu prea vreau sa mai aud de nucsoara. La lasagna in schimb, amestecul de condimente a fost demential.
Si bineinteles, lasagna a iesit delicioasa, ca altfel nu puneam reteta aici :).
Poze nu am…ca am devorat-o inainte sa reusesc sa fac vreuna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu