duminică, 28 noiembrie 2010

Cheesecake de Romania



Am postat candva demult o reteta intitulata „Cheesecake de Suedia”, si unii din voi s-au plans ca nu gasesc toate ingredientele in tara. Acum am dat peste o reteta cu ingrediente usor gasibile in tara, asa ca o numesc „Cheesecake de Romania”.

Ingrediente:
Blat:
- 15 biscuiti digestivi
- 120 g unt
- 1 lingurita zahar vanilat
Crema:
- 1 kg branza dulce
- 300 g zahar tos
- 3 linguri faina
- 4 oua
- 250 g frisca
- 250 g smantana
- esenta vanilie

Mod de preparare:
Biscuitii zdrobiti amestecati cu untul si zaharul vanilat se preseaza pe fundul unei forme de placinta si se da la cuptor la 200 g timp de 10 minute. Se scoate apoi si se lasa sa se raceasca.
Se amesteca la mixer/robot branza cu zaharul si faina. Ouale se bat separat si se amesteca cu smantana, frisca batuta si esenta de vanilie. Se adauga apoi la amestecul de branza pregatit mai sus, se pune peste blat si se da la cuptor, la 110 grade timp de 20 de minute. Se stinge apoi focul si se lasa in continuare la cuptor timp de 2 ore. Reteta originala foloseste 500 g smantana, eu am pus 250 smantana si 250 frisca. Forma, de 23 cm, trebuie sa fie inalta, de preferinta cele cu pereti detasabili. Eu nu am avut, asa ca am facut-o intr-una in forma de inimioara, cu pereti inalti, dar nu mi-a incaput toata compozitia. Daca o incercati, alegeti o forma de 26 sau 28 cm, mai bine sa iasa un pic ma joasa, decat sa nu incapa compozitia.
A iesit foarte gustoasa si, surprinzator, foarte pufoasa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu