duminică, 28 noiembrie 2010

Hummus



Retete de hummus am incercat mai multe, dar m-am oprit la asta, pentru ca mi s-a parut cea mai reusita. Am gasit-o intr-o carte de bucate cu retete din Orientul Mijlociu pe care am cumparat-o de ceva vreme, dar era uitata in biblioteca, neglijata din cauza internetului – cand vine vorba de retete internetul ofera totusi o gama mult mai larga si variata de retete decat o carte. Mie reteta asta mi-a placut mai mult decat cele pe care le-am incercat din cele gasite pe internet.

Ingrediente:
- 115 g boabe de naut uscate
- 3-6 linguri suc de lamaie
- 3-6 linguri apa
- 2-3 catei de usturoi presat
- 1 ½ dl tahina (pasta de susan)
- 1 lingura ulei de masline
- piper Cayenne (cred ca e boiaua de ardei)

Mod de preparare:
Se lasa boabele de naut in apa rece vreo 8 ore. Se fierb si se paseaza. Eu pentru pasat folosesc robotul si arunc toate cojile ramase, astfel incat pasta rezultata este foarte fina. Adaugam celelalte ingrediente in cantitati mai mari sau mai mici, dupa gust. Atentie la piperul Cayenne! Mie mi-a iesit un pic picant din cauza lui. Daca aveti naut la conserva, scapati de fiert.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu