duminică, 28 noiembrie 2010

Tort de ciocolata



Acum intre noi fie vorba – e tort daca o faceti in forma rotunda, altfel o sa fie o prajitura de ciocolata.
Anul trecut la petrecerea glögg-ului am facut cheesecake-ul de Suedia si chocolate decadence (o reteta pe care o am din America si care este absolut dementiala pentru iubitorii de ciocolata – o sa postez si reteta la un moment dat). Anul asta am facut cheesecake-ul de Romania si m-am gandit sa fie si ceva de ciocolata, sa impacam toate gusturile. Reteta asta a fost aleasa:

Ingrediente:
- 100 g unt
- 150 g ciocolata 70% cacao
- 6 oua
- 150 g alune de padure
- 8 linguri zahar

Mod de preparare:
Se topesc untul si ciocolata si se lasa la racit. Se adauga alunele de padure macinate si galbenusurile. Separat se bat albusurile si se amesteca cu zaharul, iar apoi se incorporeaza la amestecul de mai sus. Se pune in forma tapetata – eu am avut forma de silicon, nu a necesitat tapetare – si se da la cuptor la 180 de grade timp de 35 de minute.
Mie mi s-a lasat putin pe mijloc dupa ce am scos-o din cuptor si ca sa ascund, sau mai bine zis sa valorific asta, am acoperit-o cu jeleu de zmeura. Am servit-o cu frisca alaturi. Este buna-buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu