marți, 12 octombrie 2010

Taxe suedeze



Am aflat de curand ca nu imi platesc somajul. Nu este obligatoriu, dar cum mi-au spus toti colegii: “Toata lumea plateste somajul!”. Hmm…bine, fie! M-am inscris si eu, sa fiu in rand cu LUMEA.
Dupa ce ne-am mutat in noul apartament, am aflat ca suntem direct responsabili cu soarta lui, ba inca de la inceput firma de la care inchiriem ne-a sugerat unde sa il asiguram. Evident, am ignorat…cum sa asigur un apartament care nici nu e al meu?! Tot la serviciu, din vorba in vorba, aflu ca “Toata lumea are asigurare de casa!”. Din nou, fie! Caut, intreb, citesc pe net, asigur apartamentul.
De cate ori ne-am mutat dintr-un loc in altul, primim factura sa platim taxa TV. Prima data cand am primit-o eram in Solna si nici nu aveam televizor. Am fost de-a dreptul furioasa. Apoi in Rissne cand ne-am mutat, am ignorant-o din nou, fara sa ma mai gandesc un moment. Acum, am primit din nou. Taxa TV in Suedia se plateste pe PERSOANA si costa un pic peste 200 EUR/Persoana/An. SO a cazut un pic pe ganduri cand am primit-o pe ultima, pentru ca tocmai cumparase televizorul. O vom ignora si de data asta. La urma urmei, nici nu avem canale. Ne uitam la televizor la filme si documentare. De ce sa o platim?

Un comentariu:

  1. Si in Romania taxele radio si tv sunt incluse automat in factura de energie electrica si se plateste pe familie, indiferent de nr. membrilor. Daca nu detii receptor trebuie sa sa umbli tu dupa ei, sa faci declaratie pe proprie raspundere. Anomalie!

    RăspundețiȘtergere