duminică, 17 octombrie 2010

Prajitura ciocolatoasa



Dupa ce am salivat zile intregi cu gandul la o prajitura de ciocolata, am gasit o reteta care promitea. Este de pe un site suedez, si are aproape 2500 de voturi de la public (nu cred ca mai e vreo reteta de pe site-ul respectiv sa atinga aceasta performanta). Cum nu era nici prea complicata, nu mi-a ramas decat sa o incerc. Si pentru ca mi-a placut, o notam aici, sa o mai gasim si alta data.

Ingrediente:
- 4 oua
- 5 dl zahar
- 3 dl faina
- 1 dl cacao
- 2 lingurite zahar vanilat
- 225 g unt
- 50 g ciocolata neagra

Mod de preparare:
Se topesc 175 g unt si se lasa la racit. Se bat ouale. Eu am separat albusurile de galbenusuri si am batut albusurile peste care am turnat apoi zaharul si galbenusurile. Am senzatia ca ei au batut ouale cu totul, fara sa le separe, pentru ca in poze prajitura lor era mult mai putin inalta ca a mea. Se adauga apoi cacaua, zaharul vanilat si faina (eu am trisat si am mai pus o lingura doua de cacao in plus, ca nu mi se parea colorata suficient). La sfarsit se incorporeaza untul (caldut, dar nu fierbinte). Se pune compozitia intr-o forma de placinta de 28 cm diametru, unsa in prealabil cu unt. Se baga la cuptor la 175 de grade pentru 35 de minute.
Dupa ce se scoate, se lasa sa se raceasca. Ciocolata si cele 50 de grame de unt ramase se topesc la foc mic. Glazura rezultata mai sus se toarna peste prajitura racita. Se da la rece si se serveste cu frisca si fructe, la cafea sau lapte, sau simpla. E foarte buna oricum!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu