luni, 4 octombrie 2010

Kanelbullarnas dag



Astazi a fost ziua kanelbulle –urilor, adica a unor prajituri traditionale suedeze. Nu au ei multe prajituri specifice, dar macar le sarbatoresc pe cele pe care le au.
Am avut din nou sedinta cu clientii dupa pranz si ei ne-au servit cu kanelbullar. Si, pentru ca am aflat ca se sarbatoresc azi, am citit reteta de pe net si m-am dus intinsa la supermarket sa cumpar cele necesare pentru prepararea lor. Dupa ce am adunat toate ingredientele, am realizat ca imi lipsesc perlutele de zahar care se pun pe deasupra (vezi poza – firicelele albe de deasupra). Si, pentru ca nu am gasit in tot supermarketul zahar de-asta "special" – m-am indreptat spre zona cu produse de patiserie de unde am cumparat kanelbullar gata facute.
Evident, nu am renuntat nici la ingredientele cumparate, dar pentru seara asta m-am multumit cu cele de-a gata.
O sa scriu totusi reteta pe care eram tentata sa o fac – poate vrea cineva sa o incerce (are o gramada de review-uri pozitive).

Aluat
- 5 dl lapte
- 50 grame drojdie pentru aluaturi dulci
- 1,5 dl zahar tos
- ½ lingurita sare
- 1 lingurita nucsoara macinata
- 15-16 dl faina
- 125 g unt la temperatura camerei
- 1 ou pentru luciu
- zahar perle pentru aspect


Umplutura
- 125 g unt
- 1,5 dl zahar tos
- 2 linguri scortisoara macinata (eu intentionam sa pun nuca macinata in loc)

Mod de preparare:
Se incalzeste laptele (37 de grade) si in el se dizolva drojdia. Se amesteca zaharul, sarea, nucsoara si mare parte din faina. Se incorporeaza untul si se framanta bine compozitia rezultata. Se acopera si se lasa la crescut pana isi dubleaza marimea (cam 30 de minute).
Se pregateste umplutura.
Din aluat se intinde o foaie mare (25x50cm) pe care se pune umplutura (restul de faina se va folosi la intinsul foii). Se taie apoi fasii subtiri (2 cm) din foaie si se ruleaza. Vor rezulta 25 de prajiturele care se pun in tava si se lasa la crescut acoperite 20-30 min.
Se incalzeste cuptorul la 250 de grade. Se ung prajiturelele cu ou, se presara cu perlute de zahar si se coc timp de 8-10 min.
Cand o sa fac, o sa va spun mai multe, deocamdata o sa va pun si o poza cu cele cumparate sa vedeti cum arata. Daca le incercati, astept pareri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu