joi, 24 martie 2011

Tentatia lui Jansson



Este un fel de mancare tipic suedeza, pe care am avut ocazia sa o incerc in mai multe randuri prin oras, o reteta pe care intentionez de mult sa o testez si acasa, pentru ca e foarte usor de facut.

Ingrediente:
- 10 cartofi potriviti
- 2 cepe
- 200 g ansoa (eu am pus ton)
- 300 ml smantana de gatit
- 3 linguri pesmet
- 50 g unt
Mod de preparare:
Se taie cartofii pai, dar cat de subtiri puteti, iar ceapa pestisori. Se pune jumatate de unt in tava, apoi un strat de cartofi, un strat de ceapa, ansoa si iar un strat de cartofi. Conserva mea de ansoa am descoperit ca expirase, asa ca am folosit o conserva de ton in schimb si a iesit f bun. Reteta originala e insa cu ansoa (sau anchovy in engleza).
Se toarna in tava zeama de la conserva de ansoa si smantana de gatit. Se presara apoi pesmetul si pe deasupra se pun cubulete din untul ramas. Se da la cuptor la 225 de grade 1 ora.
Rezultatul:

3 comentarii:

  1. la risotto de ce nu comentezi, taticule? nu a fost bun?:P

    RăspundețiȘtergere
  2. Of...pai nu apucase sa manance ma! Ca a comentat de la serviciu si risotto il astepta acasa :)

    RăspundețiȘtergere