duminică, 6 martie 2011

Pranz de duminica



Desi azi a fost vreme frumoasa – soare si chiar 6-7 grade, nu ne-am urnit din casa. Asa ca ne-am facut de lucru pe la calculatoare si pe la bucatarie.
Ce am mai gatit? Pai intai salata de sfecla rosie pe care intentionam sa o fac aseara. Aveam 1 kg de sfecla rosie. Dupa ce am citit cateva retete de pe internet si am realizat ca mi-ar fi trebuit si hrean, m-am oprit la cea mai laudata reteta pe care am gasit-o (si cea mai simpla). Am spalat sfeclutele (se zice ca cele mici sunt mai gustoase) si le-am bagat la cuptor. Cand intra furculita usor in ele, le-am considerat coapte, le-am scos si le-am lasat la racit. Le-am curatat de coaja, si le-am dat prin razatoare (la robot, ca razatoarea mea era in masina de spalat vase). Am “dres” salata cu ulei de masline si lamaie. Rezultatul: 1000 de vase murdare, maini rosii si un castronel mic mic de salata. As zice cu indulgenta 2 portii – ca garnitura la ceva.
Nu incercati asta acasa!
Salata e buna, dar o sa schimb metoda cred... o sa iau 5 kg de sfecla sa fac deodata. Parca nu se merita atata munca pentru un castronel de salatica.


Noi am papat-o cu ”cartofi gratinati” – reteta suedeza clasica (vezi reteta aici) si ciocanele crocante.
Ciocanelele le-am facut simplu, date prin ou si apoi prin amestec de pesmet, faina, piper si niste condimente pe care le mai aveam prin casa. Le-am pus intr-o tava unsa cu ulei de masline si le-am varat in cuptor la 200 de grade. Au zacut acolo pana s-au rumenit. La un moment dat le-am si intors, evident. Delicioase:

(Pacat ca din poza nu se simte mirosul)
Am pus apoi si o paine la masina. In ultima vreme, dat fiind ca ne place mai mult coaja de la paine, am facut doar aluatul de paine la masina, iar apoi l-am bagat la cuptor, sub diferite forme (chifle, baghete). Chiar si asa, tot nu regret achizitionarea masinii de paine, dat fiind ca eu cu framantatul nu sunt tocmai prietena. Azi am ales o reteta extrem de simpla de paine: 225 gr apa, 4 linguri ulei de masline, 1 lingurita zahar, 1 lingurita sare, 400 gr faina, 7 gr drojdie uscata. Cum am zis, am facut aluatul la masina, apoi l-am pus in tava mea minune de silicon Jamie Oliver (o pacaleala!) si am lasat-o sa creasca 20 de minute, apoi am umezit-o cu apa, am infainat-o si crestat-o si am bagat-o la cuptor la 220 de grade 30 de minute. Rezultatul arata asa:


Trebuie sa recunosc ca painea asta mi-a depasit asteptarile: miez super pufos, coaja crocanta, exact asa cum ne-o dorim!

3 comentarii:

  1. Pfuu, dar stiu ca ati lasat sec, nu gluma! Clar voi incerca si eu reteta ta de paine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ti-o recomand calduros. Sa nu uiti sa ungi tava in care o faci - eu am uns-o cu ulei de masline, desi era de silicon.
    Foarte buna painica si calda si rece. Si nu necesita musai sa fie framantata la masina de paine, dar eu nu am rabdare si asa a iesit mai pufosica.

    RăspundețiȘtergere
  3. ung tava, dar oricum nu mai fac nimic fara hartie de copt.

    RăspundețiȘtergere