sâmbătă, 12 martie 2011

Patratele cu caramel



Pentru ca saptamana asta a fost ultima inainte de concediu, m-am gandit sa fiu draguta si am dus prajituri la serviciu. Si cum avem diversi alergici la oua, nuci, etc, am cautat o reteta care sa nu le contina, sa fie si usor de facut si noua – pentru ca vroiam sa experimentez ceva nou. Am facut rulada de biscuiti cu nuca de cocos (avem un vegetarian la serviciu) si, ca reteta noua am ales aceste patratele cu caramel din una din cartile mele de retete suedeze.
Ingrediente:
Baza:
- 5 dl faina
- 2,5 dl fulgi de ovaz
- 200 g unt
- 2 dl zahar
Crema:
- 4 dl lapte condensat
- 4 linguri unt
- 4 linguri zahar
Glazura:
- 250 g ciocolata
Metoda de preparare:
Ingredientele pentru baza (blat, cum vreti sa ii ziceti) se amesteca toate (in cazuri de-astea, eu bag mereu untul la microunde pana se inmoaie bine) si se pun in tava (reteta asta este pentru tava de 20x40 cm, ca eu asa am avut. Daca aveti alte dimensiuni, recalculati cantitatile ingredientelor) pe hartie de copt, uniformizate si presate bine, astfel incat sa aiba o grosime cam de 1 cm peste tot. Se baga la cuptor la 180 de grade pentru 25 de minute. Dupa ce se scoate se lasa la racit.
Crema se face la fel de usor: se amesteca toate ingredientele si se pun pe foc la putere mica, amestecand din cand in cand la inceput, in continuu spre sfarsit cand da semne ca s-ar lipi. Aici am avut o mica neintelegere cu cartea mea, care spunea ca amestecul se tine pe foc 3-4 minute. Ca sa se caramelizeze (ca asta e scopul) eu am tinut-o pe foc cam 30-40 de minute, asa ca...rabdare. Sau mai bine puneti-o pe foc imediat dupa ce ati bagat blatul la cuptor, ca sa economisiti timp. Dupa cum ziceam, e gata cand se intareste ca un sos grosut de caramel, care se va intinde peste blatul racit.
Dupa ce s-a racit si crema, se topeste ciocolata si se intinde peste. Eu am avut ciocolata alba, cred totusi ca cea neagra e mai potrivita. Pentru ca e destul de dulce crema, glazura merge sa fie un pic amaruie de la ciocolata.
Mie mi-a placut f mult cum a iesit, asemanatoare la gust cu Twix-urile din comert. Daca va place caramelul...go for it!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu