luni, 28 martie 2011

Painica delicioasa



Am facut astazi cea mai buna painica din toata "cariera" mea. Reteta este suedeza si am gasit-o pe internet dupa ce am mancat in oras o paine care arata asemanator si mi-a placut foarte mult. In Suedia - ca in multe alte tari - nu se mananca paine la felurile de mancare servite la masa. In schimb, painea se serveste inainte, cu unt, ulei de masline sau crema de branza preparata de ei – altfel decat cea din supermarket. Totodata, painea servita in restaurante (cele care se respecta) este musai facuta ”in casa”. De painea de la supermarket e satula toata lumea, pe cand o paine proaspata facuta de ei impresioneaza.

Ingrediente:
- 2 dl faina alba
- 1,5 dl faina graham
- 1,5 dl faina de secara
- 2 dl seminte de in, secara zdrobita, seminte de floarea soarelui, amestecate (in ce proportii vreti, eu am pus cantitati egale)
- 4 lingurite rase de praf de copt (sau 2 de bicarbonat)
- 5 dl iaurt
- ¼ dl ulei de masline
- ¼ dl sirop inchis (nu stiu ce echivalent exista in tara, aici asa se numeste si este un sirop f dulce, cred ca ar putea fi inlocuit cu un sirop de zahar)
Mod de preparare:
Nu am folosit deloc masina de paine, pentru ca, dupa cum v-ati dat seama probabil, nu necesita framantare sau timp de crestere – nu se face cu drojdie. Se amesteca toate ingredientele solide, adaugam apoi ingredientele lichide si amestecam bine cu o lingura. Se toarna compozitia intr-o tava de cozonac unsa cu ulei de masline si se baga la cuptor la 175 de grade pe nivelul cel mai de jos al cuptorului. Dupa 100 de minute o sa aveti o painica neagra (desi la inceput nu e nici pe departe neagra, am inteles ca se coloreaza de la siropul inchis la culoare pe masura ce sta mai mult in cuptor) foarte gustoasa!

O sa va spun si singurul cusur pe care i l-am gasit: e un pic faramicioasa – poate pentru ca e facuta cu praf de copt... dar la cat e de buna, sincer, pot sa ignor acest aspect :). Painea asta este clar pe locul 1 intre preferatele mele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu