sâmbătă, 26 martie 2011

Panna cotta



Am cazut in pacat azi si nu am rezistat ideii de a face ceva dulce. Problema e ca nu aveam foarte multe ingrediente in casa si nici rabdare prea multa nu mai am – asa ca am ales sa fac ceva simplu, rapid si bun cu ce aveam “la indemana”. Rezultatul: panna cotta!

Probabil este cel mai simplu desert posibil.

Ingrediente:
- 500 ml frisca lichida
- 100 g zahar
- 6 foite gelatina (o foita are 1,7 g)
- 90 ml apa
- esenta de vanilie
Mod de preparare:
Se pune gelatina in apa rece timp de 4-5 minute. In acest timp punem frisca lichida cu zaharul pe foc pana se dizolva zaharul (nu trebuie sa fiarba). Se da de pe foc, se adauga gelatina si apa (de mai sus) si se amesteca bine (gelatina se va topi). Se adauga apoi esenta de vanilie si se pune in forme. Eu am folosit formele de silicon pentru muffins si am umplut exact 12 forme. Se da la rece (la frigider). Se va intari foarte repede. Noi am verificat dupa 2 ore si era gata. Ca garnitura, am ales un sirop de si cu fructe de padure.

2 comentarii:

  1. Am eu o reteta si mai simpla: iei de la supermaket cutia cu instant panna cotta, o amesteci cu apa pe foc...si gata! Bonus, are si jeleu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Neee, nu se compara, sunt sigura! Si pana cotta mea are sos...si unul chiar ffff bun!

    RăspundețiȘtergere