joi, 29 aprilie 2010

Informatii noi despre viitorul apartament



Azi am reusit sa ajungem in zona sa vedem si noi care e “treaba”. Calatoria de la mine de la serviciu pana la Råcksta (cea mai apropiata statie de metrou) dureaza 20 minute, metrou direct care merge pe afara. De la metrou pana la bloc am facut 8 minute. In Råcksta cele mai multe blocuri sunt cu putine etaje, iar cele din zona noastra – toate construite noi – au 3, 4 etaje. Blocul nostru este inca in constructie, celelalte erau terminate si deja locuite. Etajul este 3 din 3, dar blocul are pod – deci nu o sa ne bata soarele direct in cap si nici nu o sa ne ploua in apartament (nu ca ne-am fi facut prea multe griji din pricina asta). Blocurile deja construite – parte din acelasi proiect cu al nostru – sunt colorate frumos si au balcoane generoase - nu lungi, dar sufficient de late cat sa incapa masa si scaune. Dezavantajul la noi este ca fiind la ultimul etaj, nu avem acoperis la balcon – dar, asta sa fie problema! Un alt dezavantaj pe care l-am remarcat este ca o sa fim cam aproape de aeroportul mic din Stockholm (cel de la Bromma), si cand stateam afara admirand blocul se auzea putina galagie de la avioanele care se ridicau. Eu cred totusi ca inauntru nu prea se aude, blocurile astea noi au geamuri mai bune. E bine totusi ca nu suntem in scara de vis-à-vis, care are apartamente cu vedere la o strada mai circulata. Acolo parea un pic mai galagie. La noi, balconul si livingul sunt orientate spre vest, spre o strada care nu pare circulate (acum era blocata cu constructia), iar dormitoarele spre est, spre curtea interioara (blocul e in forma de U, noi stam pe latura din dreapta a U-ului) - o sa ne trezim cu soarele pe noi.
Am intrat intr-o scara vecina, care era terminata, si arata totul curatel si frumos, exista lift, toate sunt noi, sper ca si interioarele sa fie frumos finisate.
La 10 – 15 minute de mers pe jos ajungem la Vällingby Centrum – unul din cele mai mari centre din Stockolm, cu magazine gramada – unele de care nici nu am auzit. La 2 minute de bloc exista un magazin alimentar, unde probabil o sa dam fuga din cand in cand.
Concluzia e ca in septembrie ne mutam. Sunt avantaje si dezavantaje, dar pentru situatia noastra actuala am decis ca e o variant buna. Asa ca, cine nu ne viziteaza pana in septembrie, nu o sa mai apuce sa locuiasca in Rissne.
Si maine zi libera de odihna si somn de voie (nu si pentru saracutul SO, totusi). Poate o sa ajungem si noi pe seara sa vedem un foc de Valborg (asa se numeste sarbatoarea de maine, cand se obisnuieste sa se faca focuri mari in diverse locuri). Din cate am inteles (cu greu), se sarbatoreste venirea primaverii, si focul inseamna cumva purificare. Numele sarbatorii vine de la o sfanta din secolul al VIII-lea si sarbatoarea se mai refera cumva si la cultul acesteia impotriva credintei in vrajitoare si spirite rele – credinta care apare la suedezi in special dupa moartea sfintei Valborg, in 779.
Sarbatoarea este cunoscuta si in Finlanda, Estonia, Germania si Cehia.


Si (un pic mai tarziu)...poza cu focul la care am fost noi:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu