duminică, 12 decembrie 2010

Tort de ciocolata alba



Ingrediente:
Blat:
- 2 oua
- 4 linguri zahar
- 50 g ciocolata alba
- 1 dl faina
Crema:
- 3 dl frisca lichida
- 350 g ciocolata alba
- 250 g mascarpone
Mod de preparare:
Blat: Se bat ouale, adaugam zaharul, apoi ciocolata topita si faina. Se pune intr-o tava cu pereti detasabili de 20 cm si se da la cuptor 25 minute la 180 de grade.
Crema: Se fierbe frisca (amestecati in continuu). Se da de pe foc si se adauga ciocolata, iar cand compozitia e aproape rece adaugam si branza mascarpone. Eu nu m-am descurcat sa o incorporez, asa ca am bagat mixerul si in 10 de secunde a iesit fina-fina.
Crema se adauga peste blatul racit si se da la rece.
Este cea mai fina prajitura pe care am facut-o pana acum. In cartea de unde am luat reteta, mai avea o garnitura de ciocolata neagra pe deasupra, dar cum eu vroiam sa pun figurinele de Craciun pe ea, am lasat-o alba-alba.

9 comentarii:

  1. m-ai dat gata! daca a fost si concurs cu cele mai aratoase/ gustoase mancaruri, sigut ai castigat. eu nu as avea rabdare sa migalesc atata la mancare. felicitarile mele!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulciumeshc! Tortul de ciocolata alba s-ar putea sa il repet in tara, asa ca pregatiti-va! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ba normal ca aveti! Am facut tiramisu in tara cu mascarpone! Dar...te cred, nu ai mai fost de multa vreme prin supermarketuri :D

    RăspundețiȘtergere
  4. la blat se bat albusurile sau oul cu totul? si daca nu am tava cu pereti detasabili? ramane blatul in tava si se pune crema pe deasupra? ciocolata alba si mascarponele la crema se razuiesc inainte? si cum transform dl?180 grade e mai mult de mediu? offff, ce reteta neclara....

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai...sa fiu mai explicita:
    Se bat albusurile, se adauga zaharul in ploaie, apoi galbenusurile si se amesteca cu grija, apoi ciocolata topita si se amesteca cu grija si in final faina si se amesteca cu grija. Sper ca ti-a intrat in cap "si se amesteca cu grija"! Daca nu ai tava cu pereti detasabili nu e nicio problema, mie nu mi-a ajutat prea tare. Pui hartie de copt si ai grija sa o scoti dupa ce e blatul copt. Pui blatul inapoi in forma si torni crema pe deasupra.
    1 dl de faina inseamna 6 linguri.
    180 de grade e un pic mai mult de minim. Cuptorul meu are e la 150 la 300 de grade. La ala din tara as zice ca 150 e undeva la 2-3.
    La crema: fierbi frisca, o dai pe margine. Adaugi ciocolata cubulete (se topeste singura) cat frisca e inca fierbinte. Dupa ce s-a topit ciocolata, deja se mai raceste, si poti sa pui cutia de mascarpone. Ca sa omogenizezi, poti sa folosesti mixerul.
    Se face super rapid si e delicioasa. Spor! Astept sa imi zici cum ti-a iesit.

    RăspundețiȘtergere
  6. Si sa amesteci si in frisca pana fierbe, sa nu se lipeasca. O pui la foc mic...oricum.

    RăspundețiȘtergere
  7. Of...sperii lumea degeaba! Se face usor si e super buna. Eu zic ca merita incercata!

    RăspundețiȘtergere