duminică, 12 decembrie 2010

Ciocolata alba de casa



Reteta asta imi trezeste o multime de amintiri de cand eram mica. Mama face ciocolata jumatate alba si jumatate neagra, dar pentru ca scopul era sa fac un om de zapada, cea neagra nu isi gasea locul.
Ingrediente:
- 80 ml apa
- 2 cani zahar
- 1 pachet unt (250 g)
- 500 gr lapte praf
- nuca , alune, stafide , esenta de vanilie
Mod de preparare:
Se pune apa cu zaharul pe foc pana se obtine un sirop legat. Se da de pe foc si se adauga untul, laptele praf si esenta de vanilie. Nucile, alunele sau stafidele se pot pune in compozitie, sau in tava in care se va turna compozitia, dupa preferinta. Eu am folosit migdale prajite si stafide si le-am pus deasupra, iar cand am intors omul de zapada au ajuns jos – sa nu se vada. Compozitia asta e pentru o tava de aragaz normala, in conditiile in care mai faceti si una neagra sa o turnati peste - altfel iese prea joasa. Eu am injumatatit cantitatile din reteta, ca tava mea in forma de om de zapada nu e foarte mare.
Pofta buna!
Si...omul de zapada decorat:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu