sâmbătă, 11 decembrie 2010

Before party



Diseara mergem la petrecerea de Craciun organizata de seful lui SO. Ca si anul trecut, fiecare trebuie sa aduca mancare traditionala din tara din care vine si un cadou in valoare de aproximativ 10 Euro. Cadouri, pentru ca bineinteles o sa vina si Mos Craciun!
Ca sa nu imi mai storc mintea ca alte dati, cautand mancaruri specifice romanesti (si care sa fie oarecum si in ton cu evenimentul si sa placa si altor natii, etc), am decis sa fac mancaruri “frumoase” in ton cu Craciunul.
Rezultatul:
- Pinguini de aperitiv
- Oua umplute – oameni de zapada
- Salata de vinete bradut
- Salata de icre – om de zapada
- Ciocolata alba de casa – om de zapada
- Tort de ciocolata alba – suport pentru figurinele pregatite din timp (dupa ce pun pozele o sa intelegeti despre ce vorbesc)
Pinguinii i-am mai facut si cu alte ocazii, doar ca acum m-am cam luat cu vorba si am umplut mai multe burti decat vroiam, asa ca am ajuns in final sa fac cam 100 de bucati. Un pic cam migalosi, dar daca aveti rabdare, se fac! Reteta e aici, trecuta la Papa bun (poate ar trebui sa am si rubrica Papa frumos)
Ouale umplute in forma de oameni de zapada le fac pentru prima data si sunt tare dragute si chiar se fac usor si rapid. Reteta e aici.
Salata de vinete – ar putea fi romaneasca. Eu am facut-o ”la interes”, ca este verde si am putut sa ii dau forma de bradut.
Salata de icre – am facut-o pentru ca se modeleaza usor in om de zapada, deci tot ”la interes”.
Ciocolata de casa mi se pare ca se potriveste foarte bine cu perioada Craciunului. Poate pentru ca primeam mereu de la unii profesori cand mergeam cu colindul. Oricum, eu mi-am cumparat o tava in forma de om de zapada, asa ca trebuia sa o umplu cu ceva alb. Reteta e cea pe care o face mama de cand ma stiu (de la ea am luat-o) si am trecut-o si in ”caietelul meu cu retete”, adica aici.
Am tot vazut pe net diverse figurine de Craciun facute in casa si vreau de multa vreme sa incerc sa fac si eu. M-am pregatit din timp, am cumparat martipan rosu si verde, nougat, pentru ca e maro si am gasit reteta de pasta alba pentru figurine. Restul a fost ca o joaca cu plastilina. Am facut un Mos Craciun, un bradut, cadouri si un om de zapada. Intentia a fost sa fac si sanie pentru Mosu’ si un ren, doar ca maro-ul meu a lasat de dorit. Nougat se pare ca nu merge folosita la figurine – se topeste prea repede, devine prea moale si lipicioasa, asa ca am renuntat sa o mai folosesc.
Dupa ce m-am vazut cu figurinele, aveam nevoie de un cadru in care sa le pun – un tort alb ca zapada. Si nu am vrut sub nicio forma sa am frisca pe el. Am cautat si tot cautat, pana la urma una din cartile cu retete primite de ziua mea m-a salvat. Am gasit exact ce vroiam: un tort delicios si finut.
Tortul de ciocolata alba, desi foarte usor de preparat, mi-a dat ceva dureri de cap aseara. In primul rand am cumparat o tava cu pereti detasabili de 20 cm special pentru el (asa zicea reteta, ce sa fac!). Blatul a fost usor de facut, tragedia a aparut cand am vazut ca, crema curge prin imbinarile de la forma. A trebuit sa pun o folie in forma intai, dupa care totul a fost ok. Pana azi, cand a trebuit sa il mut pe farfurie. Am avut noroc insa si nu am facut o istorie. Tortul s-a lasat mutat chiar usor, spre bucuria mea. La gust pare absolut delicios, mi-ar fi parut tare rau sa il stric. Mai multe despre el am scris aici.
Cam atat am pregatit noi pentru party, mari emotii la carat avem acum.
Si...dovada:













Now it's time for party!

2 comentarii: