joi, 9 decembrie 2010

Sirop de tuse



Desi am avut toata buna intentia de a ma duce la serviciu azi, un acces de tuse si cele -8 grade pe care le arata termometrul de dimineata m-au convins sa lucrez de acasa. Se pare ca tusea adevarata de-abia acum incepe...
Primul lucru care mi-a trecut prin cap, a fost siropul de ridiche neagra dar, cum la suedezi nu se gasesc ridichi negre, a trebuit sa gasesc o alternativa. Si am ales siropul de ceapa.

Reteta suna asa: 100 g ceapa tocata marunt, fiarta in 200 ml de apa, timp de 10 minute. Se strecoara, se adauga 2 linguri pline cu miere si se mai fierbe un pic (se zice ca se fierbe pana se obtine un sirop gros, numai ca la mine era asa de putin, ca am crezut ca se evapora tot daca il fierb prea mult. Se intareste oricum cand se raceste). Este f bunut la gust si, sper ca si eficient. Nu va asteptati sa iasa prea mult, ganditi-va la ce puneti in el: ceapa se scoate, apa se evapora la fiert. Mie mi-au iesit vreo 20 ml cred. Data viitoare maresc doza.

2 comentarii:

  1. cred ca trebuia sa il treci la papa bun. nu? dupa ce te faci bine poti sa incerci si onion soup.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa stii ca m-am gandit sa il trec la Papa bun...
    Si onion soup...nu imi suna foarte bine, dar cine stie, intr-un acces de plictiseala s-ar putea sa o incerc!

    RăspundețiȘtergere