luni, 22 martie 2010

Cheesecake de Suedia



Ingrediente:
Blat:
150-200g biscuiti digestivi
75 g unt
o lingurita rasa zahar vanilat
Crema:
400g branza Philadelphia original
100 g ciocolata alba
250g kessela de vanilie
3 oua
100 g zahar
Sirop:
100g zahar
250g zmeura

Preparare:
Reteta e pentru forma de diametru 23 cm.
Am zis 150-200g biscuiti pentru ca reteta zice 200g, dar eu pun mereu mai putini, sa nu fie prea mult "blat".
Se zdrobesc biscuitii si se amesteca cu zaharul vanilat si cu untul topit. Se pun in forma si se modeleaza cu mana, sa se acopere peretii si fundul formei. Se da la cuptor la 175 grade 10 min.
In timpul asta, se bat cele 3 oua(la robot ), se adauga zaharul (100g), Philadelphia, kessela si ciocolata alba topita(atentie la topit sa nu se arda - eu pun vasul cu ciocolata intr-un vas cu apa pe foc).
Dupa ce scoatem "coaja" din cuptor, se lasa sa se racoreasca un pic si apoi adaugam compozitia muncita mai sus peste coaja. Se da la cuptor la 150 grade pentru 30 min. Nu trebuie sa se rumeneasca sau sa se ingalbeneasca deasupra.
Pentru sos, eu pun zaharul cu 3 linguri de apa sa se faca sirop, si adaug zmeura. Se lasa sa fiarba un pic cu totul. Se poate pune peste prajitura rece inainte sa o taiem, sau direct in farfurie cand se serveste.

Cam atat. Pofta buna!!!
Revenim si cu poze cand o sa o mai testam.

PS: Kessela este o crema densa, dulce-acrisoara pe baza de lapte. Am vazut in Carrefour in tara niste produse frantuzesti - gen crema de branza cu aroma de vanilie, sau ceva de genul, care cred ca ar putea inlocui kessela. Eu am folosit in tara smantana mai grasa amestecata cu zahar vanilat.

2 comentarii:

  1. Pacat ca sta necomentata o asemenea reteta! O voi face si anul acesta de Paste, in loc de pasca. Am dat-o la multe prietene si sunt, deasemenea, incantate. E BUNA-BUNA, multumim!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur. Si mie imi place tare mult si se face si asa de usor...

    RăspundețiȘtergere