miercuri, 8 septembrie 2010

Reveniti pe plaiurile suedeze



Am revenit si ne-am revenit pe plaiurile suedeze. Oricat de scurte au fost zborurile, tot sunt obositoare. Rusinica, zic eu, ca nu exista zbor direct intre Bucuresti si Stockholm.

Oricum, duminica am calatorit foarte bine, si mi-a crescut respectul pentru Lufthansa...asa ca cine stie, poate o sa lasam Austrian Airlines-ul deoparte pentru o perioada. Desi durata totala e cam aceeasi, in loc de 1 ora si 45 de minute pana la Viena si apoi 2 ore si 25 pana la Stockholm, am avut 2 zboruri de cate 2 ore: Bucuresti - Munchen si Munchen - Stockholm. Daca la primul zbor nu am simtit diferenta, la al doilea eu am sesizat clar ca e mai scurt...cred ca dupa 2 ore de zbor incep sa ma plictisesc ingrozitor (mai ales cand nu sunt turbulente).

Nemtii - seriosi si punctuali, sandvisuri (criza, deh) bune si unde mai pui ca in aeroport la Munchen Lufthansa are aparate de cafea, capuccino, latte machiato si toate cele la discretia clientilor! (pacat ca m-am lasat de cafea)

Am aterizat in Stockholm putin inainte de 10 noaptea, ne-am recuperat cu succes bagajele si am luat autobuzul spre parcare - am remarcat ca multi suedezi practica lasatul masinii in parcarea aeroportului. Masinuta ne astepta infrigurata, am platit parcarea rapid la un automat si am intins-o spre casa - autostrada - 140 km/h. Asa ca, la 23 eram in casa, am aruncat bagajele verificat rapid posta pe care o primisem cat am fost plecati, si eu personal m-am bagat direct la somn.

Ziua de luni nu a trecut asa de greu cum as fi crezut - toti colegii erau deja intrati in rutina - cam toti si-au terminat concediile inainte de mijlocul lui august. Am fost primita cu bratele deschise, mai ales ca in proiectul in care am ramas doar 2 oameni e de munca, mult si bine.

Marti a trecut la fel de repede, ajuns mai tarziu la serviciu, o sedinta, 2 fika (pauze de cafea - fruct pentru mine), plecat mai devreme...

Sunt intr-o stare de somnolenta continua, asa ca aseara am reusit performanta de a ma culca la 9 iar azi m-am trezit nici mai devreme nici mai tarziu de 7.30.

Saptamana viitoare, miercuri, o sa vizitam noul apartament. De-abia astept. Incepem pregatirile in week-end, iar vineri ne mutam cu totul. Urmeaza apoi 2 zile de curatenie si, incet-incet despachetat. Acum nu ne mai vaitam ca avem experienta. Doar ca o sa avem nevoie de o gramada de chestii noi, din care cele mai multe nu suporta amanare (pat, masina de spalat rufe...), asa ca distractia nu se va termina prea curand.

Sa va dau si o veste mare: am inceput cursurile de suedeza cu SO. 30 de minute zilnic - si sper sa ne tina. E foarte distractiv, mai ales cand incepe se vocifereze ca ce, el a invatat engleza in 30 de ani, ce il mai pun eu pe el sa invete suedeza acum!?. Nu reusim prea mult in 30 de minute, dar clar e mai bine decat deloc.

Vremea s-a racit considerabil, adica noapte sunt in jur de 10 iar ziua cam 17 grade. Oricum, cand e soare e placut - chiar daca trebuie o geaca in permanenta.

Cam atata pana acum...asteptam week-end-ul ca mi-e un somn...

Un comentariu:

  1. Felicitari pentru cursul de suedeza, prinde foarte bine. Nu are ce cauta vociferarea.
    Sa fii o profesoara severa!
    Da, sper si eu sa va tina!

    RăspundețiȘtergere