miercuri, 20 iulie 2011

Tiramisu



Am ramas de curand cu o cutie de mascarpone in frigider...si gandul mi-a zburat la o reteta pe care nu am mai facut-o de ceva vreme si care nici nu este inca in ”caietelul cu retete”: tiramisu. Pe cat de simplu de facut pe atat de delicios!

Ingrediente:
- 250 g branza mascarpone
- 250 ml frisca
- 4 galbenusuri
- 150 g zahar
- 300 ml cafea neindulcita
- 200 g piscoturi
- cacao pentru pudrat
(reteta mea veche era cu 150 ml cafea si 150 ml lichior de cappucino sau Bailey’s, dar pentru ca e una din acele perioade cand nu consumam alcool :), am inlocuit lichiorul cu cafea)

Mod de preparare:
Se bat galbenusurile cu zahar pana rezulta o crema albicioasa pe care o punem la foc mic si o amestecam in continuu pana se topeste zaharul. O lasam sa se raceasca iar apoi incorporam branza mascarpone si apoi frisca batuta. Asta va fi crema.
Jumatate din piscoturi se dau prin cafea (sau cafea amestecata cu lichior) doar pe o parte si asaza in tava. Punem un strat de crema peste ele, apoi inca in rand de piscoturi (date prin cafea tot doar pe o parte, sa nu devina prea moi) si inca un strat de crema. Pe deasupra se presara cacao.
Delicios si...racoritor!!!

PS: Alegeti tava astfel incat jumatate din piscoturi sa acopere fundul tavii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu