vineri, 19 august 2011

Peanut butter cheesecake
(Cheesecake cu unt de arahide)



Am vrut sa fac ceva special pentru sarbatorirea celor patru lunisoare implinite de CO, iar reteta asta mi s-a parut interesanta. Nu am regretat decat... ca s-a terminat prea repede!

Ingrediente:

Blat:
- 200 g biscuiti digestivi
- 75 g unt
Umplutura:
- 1 dl unt de arahide
- ½ dl zahar farin (si/sau zahar brun)

- 400 g branza Philadelphia
- 2 dl zahar
- 2 linguri de zeama de lamaie
- 2 lingurite esenta de vanilie
- 60 ml frisca lichida
- 2 oua

Mod de preparare:
Pentru blat se zdrobesc biscuitii si se amesteca cu untul topit. Se pun in forma si se modeleaza cu mana, sa se acopere peretii si fundul formei (eu am folosit forma de 23 cm, dar a fost cam la limita; una de 25 cm ar fi fost mai potrivita). Se da la cuptor la 175 grade 10 min.
Din untul de arahide se formeaza mici bilute pe care le dam prin zaharul farin (brun). Pentru umplutura, amestecam branza cu zaharul, iar apoi adaugam toate celelalte ingrediente (frisca si ouale nu trebuie batute inainte). Se bate amestecul timp de 5 minute.
Peste blatul racit se pun bilutele de unt de arahide, iar apoi se toarna compozitia pregatita anterior. Se da la cuptor la 200 de grade timp de 35 de minute.
Se serveste rece si decorata cu unt de arahide.
E un pic cam periculoasa combinatia dulce/sarat...nu prea stii cand sa te opresti din mancat!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu