duminică, 26 iunie 2011

Inghetata de vanilie



Cu reteta asta am incalcat o parte din principiile mele legate de bucatarit: am folosit faina si unt in inghetata si am lasat ouale (albusurile) nefierte. Dar nu am regretat, rezultatul a fost delicios. Si, daca nu ma insel, asta e si reteta pe care o facea mama acum muuuulta vreme...

Ingrediente:
- 1 litru de lapte
- 250 g zahar
- 4 linguri faina
- 5 oua
- 200 g unt
- 200 g smantana
- vanilie (sub orice forma)

Mod de preparare:
Se pune o jumatate de litru de lapte la fiert cu vanilia (eu am folosit un bat de vanilie; merge si cu esenta sau/si zahar vanilat). Amestecam zaharul si faina cu galbenusurile si cealalta jumatate de litru de lapte pana rezulta o compozitie omogena (eu am folosit mixerul; se poate, evident, si fara). O turnam apoi in laptele care fierbe, amestecand in continuu. Se lasa sa fiarba cu totul (amestecam tot timpul), iar apoi adaugam untul, smantana si albusurile batute spuma. Sa fie mai usor de incorporat, eu am adaugat treptat compozitia in albusuri, nu invers. Se raceste si se pune in congelator. Nu uitati sa o scoateti cu 15-20 de minute inainte de servire.
A iesit super buna, incomparabila cu inghetata de vanilie din supermarketuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu