duminică, 12 iunie 2011

Cheesecake cu zmeura



Cheesecake-ul a devenit prajitura mea preferata si din multitudinea de retete care exista, le incerc doar pe cele care par promitatoare. Ce-i drept, timpul si modul de preparare conteaza foarte mult. Reteta asta este de pe site-ul suedez de unde ma inspir eu si ocupa locul 2 in topul deserturilor (are cam 1500 de voturi).

Ingrediente:
Blat:
- 12 biscuiti digestivi
- 75 g unt
Crema:
- 3 dl frisca lichida
- 1 dl zahar (atentie: frisca lichida din Suedia nu e dulce deloc! Daca folositi frisca indulcita, poate ati vrea sa puneti mai putin zahar)
- 200 g branza Philadelphia
- 250 g zmeura
- 3 foite de gelatina

Mod de preparare:
Blatul, traditional, se prepara prin amestecul dintre untul topit cu biscuitii macinati. Se preseaza bine pe fundul formei (eu am folosit o forma cu pereti detasabili cu diametru de 20 cm) si se pune in frigider.
Se pun foitele de gelatina in apa rece. Se face un piure din zmeura si branza (mixer sau robot). Frisca si zaharul se pun la foc mic pana se topeste zaharul. Adaugam apoi gelatina si amestecam pana se dizolva, iar apoi punem si piureul facut din zmeura si branza. Se pune compozitia rezultata peste blat si se da la rece. In reteta se spune sa stea la rece minim 3 ore, eu am lasat-o de seara pana dimineata.
Iese o prajitura foarte aspectuoasa si gustoasa, rezultatul imbinarii branzei cremoase cu zmeura racoritoare. O recomand, mai ales in anotimpurile calduroase!


Aceasta a reprezentat tortuletul lui CO, la implinirea varstei de 2 luni :). La multi ani, CO!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu