sâmbătă, 11 iunie 2011

Caldura mare, monser!



Simt cum blogul asta urla de singuratate. Nu este abandonat, ci doar un pic mai neglijat. De la venirea pe lume a celei mici avem insa alte prioritati. In timpul saptamanii ne ocupam aproape numai de CO, iar de week-end-uri profitam la maxim, iesind la plimbari mai lungi in 3. Asadar, saptamana trecuta, cand SO a avut o minivacanta de 5 zile, am iesit intr-o zi la plimbarea clasica prin cartier, intr-o zi la iarba verde, in alta la plaja, apoi la gradina botanica, iar de ziua Suediei prin Vällingby. Si, ca tot am pomenit, la multi ani, Suedia! (cu o maaaare intarziere)
Saptamana asta a trecut la fel de rapid ca cele de dinaintea ei. Si, desi mi-am propus de multa vreme sa merg cu CO in vizita la serviciu, pana acum am avut doar incercari esuate. Intentionez sa ajung la pauza de la 15, iar pentru asta trebuie sa ii dau sa manance pe la 13, iar programul facut de cea mica nu ne-a ajutat deloc. Chiar saptamana asta m-a sunat si sefa sa ne invite la petrecerea de Midsummer (mijlocul verii, ziua cea mai lunga din an = cea mai importanta sarbatoare din Suedia). Asadar, vineri avem program.
Cred ca e vremea cireselor in tara. Am luat si noi saptamana asta, cat sa ne facem pofta si chiar au fost bunute. Dar mai incantati am fost de pepenele rosu – primul pe care il nimerim bun de cand suntem aici. Oricum, eram decisi ca daca si asta ar fi fost palit, necopt sau pur si simplu fara gust de pepene, sa nu mai mancam pepeni din Suedia (nu ca ar fi ei din Suedia). Salivez in continuare la capsunile care parca imi fac in ciuda si sunt peste tot. Vine si vremea cand o sa pot manca, dar pana atunci va trece cu siguranta vremea lor si voi avea parte de niste chestii rosii cu forma si culoare de capsuni cat sa te faca sa salivezi cand le vezi, insa inodore, insipide.
A venit caldura peste noi. Parca in anii trecuti Suedia a fost mai primitoare pe timp de vara. Nu ne amintim sa mai fi trait asa un iunie calduros pe taramurile vikingilor.
Si de cand a venit vara, tot suedezul si-a scos masa si scaune pe balcon. Am sarit peste achizitia unui set de mobila de exterior anul asta. Preturile variaza, avand o medie de 600 de euro si ajung si la peste 1000 pentru un set decent. Fiind primul an in apartamentul asta, am decis sa vedem cat de mult timp ne-am petrece noi vara pe balcon, dat fiind ca in Solna nu ieseam mai deloc, iar in Rissne, desi aveam balcon inchis si oarecum amenajat, tot nu l-am onorat prea des cu prezenta noastra. Intre timp, am improvizat: am scos o masa marca Ikea pe care am acoperit-o cu musama (sa nu o ploua) si doua scaune de plastic acelasi brand. Vantul dadea musamaua jos, masa a fost plouata, s-a cojit, iar noi afara prea des tot nu am iesit. Ieri insa, m-am gandit sa schimb situatia: am taiat musamaua pe dimensiunile mesei si am batut-o in cuie (pe partea de jos a blatului) sa nu o mai bata vantul, SO a adus scaunul de camping din beci, iar azi chiar am iesit si am luat micul dejun pe balcon. Problema e ca dupa-amiaza balconul este scaldat in soare, iar noi nu stim cum sa ne mai pitim dupa draperii in casa. Asadar, vom iesi probabil doar diminetile.

3 comentarii:

  1. Grecii sunt mai inspirati; au niste cleme de plastic cu care prind fata de masa.Parca te si vad cu ciocanul in mana batand cuie pe balcon...cred ca ai speriat vecinii

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe aici se poarta sa se prinda de fata de masa niste greutati. Am luat si eu unele in forma de capsuni si le prinsesem de fata de masa. Numai ca, la ce vijelii au fost, greutatile s-au dovedit ineficiente. Si apoi, masa fiind langa fereastra, imi era frica sa nu le bata vantul si sa sparga geamul. Pentru noi asta a fost cea mai buna solutie :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Aa si stiu si clemele de care zici...dar mie mi-au placut mai mult capsunile :D
    Si cuiele le-am batut in living (macar nu m-a vazut nimeni in afara de SO, care stie deja ce-i cu mine :))

    RăspundețiȘtergere