marți, 5 aprilie 2011

Ärtsoppa



Din ciclul retetelor suedeze incercate prin oras, am selectat aceasta supa de mazare galbena. Mazarea galbena – de care am auzit pentru prima data in Suedia – are consistenta fasolei uscate, bob rotund si tare – mai precis ca nautul.
Supa asta se face extrem de usor si este asemanatoare la gust cu cea de fasole – SO ii tot zice ca e de fasole, din cauza gustului asemanator.

Ingrediente:
- mazare galbena 500 g
- 3 cepe
- 2 morcovi
- 3 linguri de ulei de masline
- 375 g afumatura (eu am luat maruntita frumos, gata de folosit)
- timian (pare ca se mai numeste si cimbrisor) sau sovarv (eu am folosit timian, sovarv nu aveam in casa, nici nu am auzit de el inainte, dar acum mi-am luat – data viitoare cand fac supa asta o sa il si folosesc)
Mod de preparare:
Ca si fasolea uscata, mazarea galbena se fierbe greu. Puteti sa adoptati procedeul cu lasatul de seara in apa, sau, cum am facut noi, am fiert-o la oala sub presiune.
Morcovul ras, ceapa tocata marunt si afumatura se calesc 2 min in uleiul de masline, iar apoi se adauga mazarea fiarta cu atat lichid cat doriti – la suedezi, supa asta nu e foarte lichida, seamana mai mult cu o mancarica de la noi. Se lasa sa mai fiarba iar spre sfarsit(cand o considerati gata) se adauga timianul sau sovarvul.
Noua ne-a placut foarte mult, prima portie s-a terminat rapid pana seara, iar a doua zi am mai facut una.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu