vineri, 8 aprilie 2011

Prajitura naturala



Se pare ca unii din noi incep sa se orienteze pe retetele raw. Nu e cazul nostru, bineinteles. Desi nu am nimic cu veganii, mi se pare cam extrem sa mananc doar iarba si seminte...In fine, de curiozitate, am ”rasfoit” mai multe retete din categoria asta si am ales sa incerc una. Si, din toate cate am citit, asta mi s-a parut ca ar fi mai pe gustul nostru – o prajitura. Se face destul de usor si repede, nu necesita coacere si nici cunostinte avansate in bucatarie. Va anunt de la inceput ca are 5 straturi. Reteta (asa cum am incercat-o eu) suna cam asa:
Stratul 1:
- 2 cani de nuci
- 1 cana stafide
- 1 banana (mare)
Se baga toate la robot si se obtine o pasta care se intinde in tava (cam 25 x 25 cm). Se da la congelator in timp ce pregatim stratul urmator.

Stratul 2:
- 4 linguri cacao
- 50 g unt de cocos
- 6 linguri miere
- 1 lingurita esenta de vanilie (trebuia extract, da nu am avut)
Se topeste untul de cocos si se adauga celelalte ingrediente. Se face un sos de ciocolata care se adauga peste stratul 1. Nu va ingrijorati ca nu o sa curga. Untul de cocos se intareste instantaneu in contact cu stratul 1 care este inghetat. Se da din nou la congelator.

Stratul 3:
- 2 cani de caju
- 40 g unt de cocos
- 3 linguri miere
- 1 lingurita esenta de vanilie
Se baga toate la blender, se obtine o pasta care se intinde peste stratul 2. Se pune la congelator.

Stratul 4:
- 250 g zmeura
Se paseaza la blender si se intinde peste stratul 3. Se pune la congelator.

Stratul 5:
- 2 banane
- 3 linguri cacao
- 40 g unt de cocos
- 1 lingurita esenta de vanilie
Se topeste untul si se amesteca, cu cacaoa si vanilia. Se toarna sosul obtinut in blender peste banane. O sa rezulte o ”crema de ciocolata” care se intinde peste stratul anterior si se da din nou la congelator cam o ora. In momentul asta este gata pentru a fi consumata. Apoi se pastreaza in frigider.

Este o prajiturica foarte buna (ne dam seama si din ingrediente ca nu are de ce sa nu fie buna), aspectuoasa – datorita straturilor, naturala, dar totusi, zic eu, prea consistenta si plina de calorii.

2 comentarii:

  1. frumos! cat costa a voi untul de cocos? nu mai trec pe dieta rawptr ca nu imi permit financiar, asa am constatat. ma intorc la slaninuta cu ceapa

    RăspundețiȘtergere
  2. Untul de cocos nu e o avere...altele precum siropul de artar, sunt mult mai scumpe si multe din alte ingrediente pentru retetele raw nu le-am gasit inca (e drept ca nu m-am chinuit f tare). Vroiam sa incerc o reteta de curiozitate.
    Noi nu o sa trecem pentru ca nu renuntam asa usor la lapte/branza/oua/carne si o dieta sanatoasa le poate include si pe astea, parerea mea. Important e modul de preparare si sa reducem grasimile mai mult...

    RăspundețiȘtergere