marți, 5 aprilie 2011

Sos caramel



Suntem mari fani ai dulciurilor si chiar daca incercam sa ne mai abtinem, cateodata cadem in ispita. Asa am facut eu cu acest sos caramel despre care am citit odata demult si mi-a ramas intiparit in minte.

Ingrediente:
- 115 g unt
- 330 g zahar brun
- 300 ml frisca nebatuta
Mod de preparare:
Totul se face contra cronometru, asa ca e bine sa aveti toate ingredientele cantarite la indemana. Se topeste intai untul. Peste el se adauga zaharul brun si se lasa cam 4 minute la foc potrivit. Chiar daca nu e tot topit, se adauga apoi toata frisca, se da focul mai tare si se amesteca in continuu cu telul cam 2 minute, pana incepe sa fiarba. Se da focul mic si se mai lasa sa fiarba sosul 4 minute, amestecand in continuu. Cand il luati de pe foc o sa fie inca destul de lichid, dar se va mai intari cand se raceste. Daca il fierbeti mai mult, obtineti caramele.
Se pastreaza la frigider. Noi am papat sos caramel la gris cu lapte, dar merge foarte bine la inghetata, clatite americane samd.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu