luni, 25 aprilie 2011

Key lime pie



De cand cu cea mica nu am mai gatit nimic, dar fiind Paste si profitand de cateva momente libere, am ales sa incerc o reteta rapida pe care am pastrat-o de multa vreme in fisierul “To do”. Prajitura se numeste “Key lime pie” (placinta de lime = “lamai verzi”) si este tipic americana. Merge de minune in zilele calduroase de vara sau ca desert racoritor, anti-greata, in zilele de sarbatoare cand se obisnuieste sa se manance mult si un desert satios nu si-ar gasi locul.
Ingrediente:
- 250 g biscuiti digestivi
- 100 g unt

- 400 g lapte condensat indulcit
- 300 ml frisca
- Zeama de la 5 lime

Mod de preparare:
Folosim o tava rotunda de diametru 20 cm, cu pereti detasabili. Se maruntesc biscuitii si se amesteca cu untul topit. Rezultatul se pune in tava si se preseaza cu mainile sa acopere fundul tavii. Se da la cuptor la 150 de grade pentru 10 minute.
Fisca si laptele condensat se mixeaza bine pana fisca e complet batuta. Adaugam apoi treptat zeama de lime si mixam in continuare. Puteti sa gustati in timp ce puneti. Eu am avut initial tendinta sa nu o pun pe toata, ca mi se parea ca ar iesi foarte acrisoara. In final am pus-o si mi-a placut cum a iesit.
Compozitia rezultata se pune peste blatul de biscuiti racit si se da la frigider pentru mai mult de 8 ore. Compozitia de deasupra, desi iesise moale si am avut emotii ca o sa curga, s-a intarit perfect. Eu am lasat prajitura 24 de ore la frigider inainte de a o taia.
Se orneaza cu feliute de lime si frisca.


Un comentariu: