miercuri, 16 noiembrie 2011

Prajitura inghetata de zmeura



A trecut vara si eu am ramas cu retete de prajituri inghetate pe care nu am apucat sa le incerc. Asta e una din ele, gasita pe un site suedez si pe care am ales sa o prepar de Ziua Tatalui!

Ingrediente:
Blat:
- 300 g pasta de migdale (exista de cumparat in comert, gen martipan)
- 1 ou
- 2 albusuri

Crema:
- 2 dl creme fraiche (sau o smantana mai grasa)
- 2 dl frisca lichida
- 2 galbenusuri
- 1 dl zahar vanilat
- 250 g zmeura

Mod de preparare:
Folosim o forma cu pereti detasabili cu diametru de 20 cm.
Amestecam ingredientele pentru blat, il punem in forma si il coacem 20 de minute la 175 de grade. Se scoate din cuptor si se lasa sa se raceasca.
Crema: Batem galbenusurile cu zaharul farin pana se albesc si le punem un pic pe foc, amestecand tot timpul. Batem frisca, o amestecam cu creme fraiche, cu amestecul de galbenusuri si zahar farin (racit) si cu zmeura pasata (eventual strecurati-o daca nu va plac semintele).
Se toarna crema rezultata peste blatul de mai sus si se da la congelator cel putin 4 ore. Noi am lasat-o de pe o zi pe alta. Se scoate cu cel putin 30 de minute inainte de servire. Este racoritoare, o combinatie placuta intre dulcele blatului si crema usor acrisoara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu