sâmbătă, 12 noiembrie 2011

Haupia Pie



Sau pe intelesul tuturor, placinta de nuca de cocos si ciocolata - o reteta traditionala hawaiiana. Pentru o zi speciala am cautat o reteta speciala, pe care v-o recomand calduros, mai ales daca sunteti fani nuca de cocos si/sau ciocolata. Pe deasupra este foarte usor de facut!

Ingrediente:
- aluat placinta (pentru forma de 23 cm)
- o conserva lapte de cocos (400 ml)
- 235 ml lapte
- 235 ml apa
- 250 g zahar
- 75 g amidon de porumb
- 200 g ciocolata
- 350 ml frisca

Mod de preparare:

Punem aluatul intr-o forma de 23 de cm diametru, imbracand peretii formei si il coacem la 175 de grade timp de 15 -20 minute (sau conform instructiunilor de pe pachet). Il scoatem din cuptor si il lasam sa se raceasca.
Pregatim apoi umplutura. Amestecam laptele cu laptele de cocos si cu zaharul – eu am folosit blenderul pentru omogenizarea amestecului, ca laptele de cocos mai are cocoloase. Se pune pe foc pana incepe sa fiarba. Intre timp, amestecam apa rece cu amidonul. Cand incepe sa fiarba compozitia de mai sus, turnam peste ea amestecul apa+amidon si lasam sa fiarba la foc mic, amestecand in continuu, aproximativ 3 minute, pana se intareste.
Se imparte compozitia rezultata in doua parti egale. Intr-una din ele punem ciocolata rupta in bucatele (cand compozitia e fierbinte, sa se topeasca). Eu am pus o ciocolata cu lapte si una cu multa cacao. Recomand totusi sa pastrati mai multa compozitia alba, ca IN FINAL – dupa ce adaugam si ciocolata - compozitiile sa fie egale. Eu am facut conform retetei si partea cu ciocolata este mai mare.
Se pune compozitia de ciocolata in aluatul copt, adaugam compozitia de cocos pe deasupra si dam placinta la rece. Dupa ce s-a racit se orneaza cu frisca batuta. Eu am folosit 150 ml frisca lichida si am completat cu frisca facuta din 200 ml creme fraiche cu zahar pudra, sa fie mai gustoasa. Puteti sa radeti ciocolata pe deasupra, eu am ales sa notez evenimentul pentru care a fost facut :).



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu