miercuri, 23 noiembrie 2011

Painici indiene



Pe vremea cand lucram – acum multa muuuulta vreme – mai mergeam uneori cu colegii la pranz la restaurante indiene. Spun “restaurante” pentru ca am testat mai multe situate in apropierea serviciului. Imi place mancarea lor: sosuri delicioase, condimente deosebite, portii indestulatoare :). Dar ceea ce imi place cel mai mult la indieni e painea! Sunt sigura ca au mai multe feluri de paini, eu vorbesc de cea pe care o mancam pe aici si a carei reteta o scriu mai jos.

Ingrediente:
- 3 cups (americane) faina (echivalent cu 400 g)
- o jumatate cup gris (echivalent cu 70 g)
- 1 cup apa calduta (echivalent cu 250 ml)
- o lingurita sare
- unt, ulei

Mod de preparare:
Se amesteca ingredientele uscate: faina, grisul si sarea. Se adauga apa calduta si se amesteca bine. Se acopera aluatul si se lasa ”sa se odihneasca” 30 de minute. Se framanta apoi 5 minute (eu nu prea respect timpii in general, iar framantatul nu imi place deloc, dar de data asta am facut ca la carte) si se imparte in 9-10 bilute (eu am impartit in 12, dar au iesit micute). Se acopera cu un prosop de bucatarie sa nu se usuce. Se unge masa de lucru cu ulei si se ia fiecare biluta pe rand, se intinde cu sucitorul pana se vede prin ea (fara grija, e foarte elastica), se unge cu unt topit (foarte putin, dar pe toata suprafata) cu o pensula de bucatarie si se impacheteaza in 3 pe lungime, ca o scrisoare, iar apoi pe cealalta dimensiune se aduc extremitatile spre mijloc. Se iau apoi pachetelele rezultate pe rand, se intind (nu extrem de tare - eu le-am facut cam subtiri - cat sa va intre foaia in tigaie) si se pun in tigaie la prajit. Ungeti tigaia cu o picatura de unt inainte sa puneti foaia si, daca vreti si cand o intoarceti. Eu am uns doar pe o parte. Cred ca am folosit 5 linguri de ulei de masline si vreo 20 de grame de unt in total. Se prajesc pe ambele parti pana se rumenesc si se consuma fierbinti – super bune! – dar si reci. Noi cu greu ne-am oprit aseara sa nu le terminam. Le papati cu ce vreti, merg foarte bine cu sosuri (gen cele indiene). Noi le-am mancat cu tapenade (pasta de masline) si goale.



Mie imi plac extrem de mult. Nu cred ca am surprins in poze cat de frumos arata, fasiute-fasiute si cu siguranta nu am surprins gustul si mirosul imbietor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu