duminică, 20 noiembrie 2011

Placinta de dovleac



Nu ma omor cu dovleacul dar placinta asta este absolut delicioasa, iar reteta extrem de simpla!

Ingrediente:
- aluat placinta (pentru forma de 23 cm)
- 400 g dovleac (copt sau calit; eu am avut copt)
- 400 ml lapte condensat indulcit (o cutie)
- 2 oua mari
- o jumatate de lingurita scortisoara macinata
- un sfert de lingurita ghimbir macinat
- un sfert de lingurita nucsoara macinata
- o jumatate de lingurita sare

Mod de preparare:
Se intinde aluatul in forma, imbracand si peretii acesteia. Se amesteca dovleacul pasat cu restul ingredientelor si se omogenizeaza bine compozitia (eu am folosit blenderul). Se toarna compozitia rezultata peste blat si se da la cuptorul preincalzit la 220 de grade pentru 15 minute. Reducem apoi focul la 180 de grade si se mai tine placinta in cuptor inca 45 de minute. Eu am oprit focul si am mai lasat-o o jumatate de ora cu cuptorul semi-deschis sa se raceasca (am citit eu undeva ca in felul asta nu se mai crapa suprafata – este valabil mai ales pentru cheesecake-uri).
Raciti si dati la frigider. Noi am atacat-o a doua zi si a avut mare succes!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu