duminică, 4 mai 2014

Wallenbergare



O reteta suedeza cu traditie, wallenbergare este considerat un fel de mancare pretentios (cel putin asa era pe vremuri). Si-a primit numele de la o familie burgheza suedeza, in casa careia se presupune ca s-a inventat reteta. Desi ingredientele nu sunt foarte pretentioase si nici modul de preparare extrem de complicat, acest fel de mancare poate fi delicios, servit in restaurantele de lux suedeze. Eu am mancat wallenbergare de mai multe ori prin Stockholm, dar e prima data cand m-am incumetat sa o prepar acasa.

Ingrediente:
-        500 g carne tocata de vitel
-        4 galbenusuri
-        4 dl smantana de gatit (care se bate ca frisca)
-        sare
-        piper
-        1 – 1 ½ dl pesmet
-        unt

Mod de preparare:
Ingredientele trebuie sa fie foarte reci. Se pun in robotul de bucatarie (cu cutitul montat) carnea tocata, galbenusurile, sarea si piperul. Se mixeaza putin, pana se amesteca toate ingredientele. Apoi adaugam smantana, treptat. Trebuie sa se omogenizeze toate foarte bine si sa se intareasca smantana. Atentie! Amestecul nu trebuie sa se incalzeasca!
Se formeaza chiftele mari, care se dau prin pesmet si se prajesc in unt. Se baga apoi in cuptor, pe hartie de copt, la 200-220 de grade (cam 30-45 minute le-am lasat eu), sa se patrunda mai bine.
Traditional, se servesc cu mazare fiarta, piure (un piure mai fin, facut cu smantana de gatit, unt, nucsoara) si lingon (= merisoare) – proaspete sau decongelate, amestecate cu putin zahar, dupa gust (sunt extrem de acre). Combinatia este foarte reusita.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu