joi, 16 februarie 2012

Crema catalana



Daca a ajuns SO sa imi faca observatie ca nu mai postez retete pe blog, e de rau! :)) Si stiu ca reteta asta o asteapta in mod special...
Ne-am intors din Spania cu amintiri frumoase si retete tentante. Crema catalana a fost favorita noastra, foarte asemanatoare cu crème brûlée-ul frantuzesc. Inca de cand am venit din Spania am cautat "reteta perfecta" de crema catalana si ocazia speciala pe care o asteptam ca sa o pun in practica nu a intarziat sa apara - Valentine’s Day.

Ingrediente:
- 500 ml frisca lichida
- 237 ml lapte (1 cup)
- ½ bat de vanilie
- 250 g zahar (1 cup)
- 3 galbenusuri
- 2 oua

Mod de preparare:
Se incalzeste cuptorul la 160 de grade. Se pun frisca si laptele intr-o cratita la foc mediu pana incep sa fiarba. Se taie batul de vanilie si se pun semintele de vanilie in amestecul de frisca si lapte. Intre timp, se bat usor ouale, galbenusurile si jumatate din cantitatea de zahar (125 g). Adaugam aici amestecul de lapte si frisca fierbinte.
Restul de zahar (125 g) se pune intr-o cratita la foc puternic cu putina apa (cat sa ude zaharul). Dupa ce incepe sa fiarba, cu cat se evapora apa, amestecul devine din ce in ce mai vascos, iar in final se coloreaza. Dupa cateva secunde de cand incepe sa se coloreze va fi perfect. (atentie sa nu se arda!). Se intinde caramelul pe fundul formelor, iar apoi turnam crema. Formele se vor baga la cuptor in tavi cu apa, astfel incat apa sa ajunga pana la jumatatea inaltimii formelor cu crema. Se lasa la cuptor intre 20 si 50 de minute, in functie de dimensiunea formelor si de grosimea stratului de crema. Eu le-am lasat 25-30 de minute, doar pana cand crema s-a intarit la suprafata.

Ok, nu a iesit la fel ca cea pe care am mancat-o la ea acasa, dar a fost delicioasa!

2 comentarii:

  1. ce e asta??!! formele se baga la cuptor in tavi cu apa?? draga mea, ce retete complicate ai ajuns sa faci! si ma intreb oare, chiar mancati voi doi singurei cate un tort intreg? ca nu cred ca va ajuta Crisu, chiar daca sunt cam toate ptr zilele ei si mai apare si in poze. dar lasa, ca dupa un anisor, aniversarile sunt DIN AN IN AN!:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ha, ha! Nu e chiar asa de complicat cum crezi tu. Eu as incadra-o chiar la retete usor de facut. Si nu a fost tort, forma asta e chiar micuta! Iar SO a asteptat cu sufletul la gura sa postez reteta, pentru ca a fost nemultumit ca a iesit putina!
    Dupa un anisor clar ne oprim! Nu chiar din an in an totusi, ca are si ea zi de nume...una in Suedia...una in tara...

    RăspundețiȘtergere