joi, 16 februarie 2012

Tort "Regina Maria"



Regina Maria este o prajitura care mi-a incantat papilele gustative inca din copilarie. Desi sunt sigura ca nu este exact aceeasi reteta, eu pe asta am folosit-o:

O foaie de pandispan:
- 5 oua
- 5 linguri de zahar
- 5 linguri de faina

O foaie de bezea:
- 6 albusuri
- 300 gr zahar
- 4 linguri de nuca macinata
- 3 linguri de faina

Crema:
- 6 galbenusuri
- o cana de zahar
- 2 linguri de cacao
- 8 linguri de lapte
- 2 linguri de amidon
- o cana de nuci macinate.
- 200 g unt

Si adaptata la forma mea mica de tort (cu diametrul de 20 cm):

Ingrediente:

O foaie de pandispan:
- 2 oua
- 2 linguri zahar
- 2 linguri faina

Doua foi de bezea:
- 4 albusuri
- 200 g zahar
- 3 linguri nuca macinata
- 2 linguri faina

Crema:
- 4 galbenusuri
- 2/3 cana zahar
- 2 linguri cacao
- 6 linguri lapte dulce
- o lingura amidon
- trei sferturi de cana de nuci macinate
- 150 g unt

Mod de preparare:
Foaia de pandispan: Se bat albusurile, se adauga apoi galbenusurile, zaharul si faina ”in ploaie”. Se pune la copt la foc mediu (cam la 200 de grade l-am pus eu) pana pare gata :) (faceti testul cu scobitoarea daca nu sunteti siguri).
Foile de bezea: Se bat bine albusurile. Adaugam zaharul si batem in continuare. Adaugam nuca si faina “in ploaie” si amestecam usor cu o lingura pana se incorporeaza. Impartim compozitia in doua parti egale si le coacem in aceeasi forma de tort (sau in alta cu acelasi diametru). Eu am avut doua si le-am bagat la cuptor pe amandoua deodata.
Crema: Se amesteca toate ingredientele in afara de unt si se pune cratita pe aragaz la foc mic. Aveti grija sa amestecati din cand in cand la inceput si in continuu cand se incalzeste. Se lasa pe foc pana se ingroasa compozitia, iar apoi se ia de pe foc si se pune untul.
Am asamblat apoi tortuletul: foaia de pandispan, crema, foaie de bezea, crema, foaie de bezea si imbracat tot in crema. Se poate folosi frisca si ciocolata rasa pentru ornat.


A fost primul tort “clasic” pe care l-am facut pentru CO si care a avut un succes urias. Bun, bun, bun!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu