vineri, 19 august 2011

Cheesecake cu banane si sos caramel



Da, ati ghicit: cheesecake-ul e prajitura mea preferata. Si pana acum nicio reteta aleasa nu m-a dezamagit – bineinteles, selectia se face cu multa exigenta!

Ingrediente:

Blat:
- 200 g biscuiti digestivi
- 75 g unt

Umplutura:
- 400 g branza Philadelphia
- 150 g zahar
- 1 lingurita esenta de vanilie
- 200 ml frisca lichida
- 3 oua
- 200 g piure de banane

Sos caramel:
- 5 linguri de zahar
- 20 g unt
- 2/3 dl lapte praf
- 3/4 dl apa

- o banana pentru ornat


Mod de preparare:
Pentru blat se zdrobesc biscuitii si se amesteca cu untul topit. Se pun in forma si se modeleaza cu mana, sa se acopere peretii si fundul formei (eu am folosit forma de 28 cm). Se da la cuptor la 175 grade 10 min.
Pentru umplutura se bate branza cu zaharul. Se adauga pe rand cate un ou, amestecand bine dupa fiecare. Adaugam piureul de banane, frisca lichida si vanilia, omogenizand bine compozitia. Se toarna umplutura peste blat si se coace la 200 de grade 30 de minute.

Pentru sosul caramel, a trebuit sa improvizez. Reteta era cu caramele topite, dar noi am uitat sa cumparam, asa ca a trebuit sa il fac „dupa ureche”. Cum tocmai descoperisem reteta asa-zisului „lapte evaporat” din retetele americane, mi-am propus sa o folosesc. Laptele evaporat este un lapte mai concentrat – si se pare ca amestecul de 2/3 dl lapte praf si 3/4 dl apa este concentratia corecta. Asa am gasit si eu pe un site, nu aruncati cu pietre in mine daca o fi gresit. Oricum, la reteta asta, a fost mai mult decat bun.
Asadar, pentru sosul caramel, am ars 5 linguri de zahar, peste care am pus apoi 20 g de unt si apoi laptele rezultat mai sus. Am lasat la foc mic pana s-a omogenizat bine totul si a iesit un sos delicios.
L-am turnat peste prajitura si am ornat apoi cu feliute de banana.
Este aromata, pufoasa si...pur si simplu, delicioasa!
Daca vreti mai densa – inlocuiti cu branza Philadelphia frisca din reteta. Noua ne-a placut asa cum a iesit.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu