joi, 4 octombrie 2018

Kanelbullar

Pe 4 octombrie in Suedia este ziua Kanelbullelor.
Asta e reteta mea preferata (testata e muuulte ori):


1. Amestecați un aluat din:
· 500 ml lapte, de preferință rece - creste mai greu, dar ies mai bune.
· 50 grame de drojdie
· 1 dl zahăr
· 1 lingurita de sare
· 2 linguri cardamom
· 710 grame de făină de grâu

2. Separat se amestecă umplutura:
· 125 de grame de unt topit
· 2 linguri cardamom
· 4 linguri de scorțișoară
· 1 lingură de zahăr

3. Siropul se fierbe rapid, astfel încât zahărul sa se dizolve, iar apoi se lasa la racit.
· 1 dl de apă
· 1 dl zahăr
(eu fac o masura si jumatate, ca nu imi ajunge niciodata siropul)
4. Așteptați ca aluatul sa isi dubleze volumul. Poate dura 1-2 ore.

5. Luați aluatul pe masă. Inserati 100 g unt rece în bucăți mici în aluat. Frământați aluatul timp de aproximativ 4-5 minute.

6. Intindeti intregul aluat pe masă.

7. Intindeti umplutura pe jumătate din aluat

8. Acoperiti cu cealaltă jumătate partea cu umplutura

9. Tăiați fâșii și impachetati kanelbullele.

10. Puneți-le in tava si lasati-le un pic la crescut.

11. Înainte de a le introduce in cuptor, pulverizați kanelbulele cu un spray cu apă

12. Coaceți 7-8 minute la 250 de grade.

13. Imediat după ce sunt scoase din cuptor se dau cu pensula cu siropul de zahăr (se pot presara si cu zahar perlute – eu am renuntat la asta, ca si asa mancam prea mult zahar)
Tehnica de bază pentru impachetare poate fi văzută la https://youtu.be/NVsRKy0dufU

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu